onsdag 7 december 2011

Bambi på hal is

Började som sagt träningen inför mini ishockey comebacken ikväll. Deltog i motionshockey laget Tigers träning, nivån är perfekt för mig nu just när kroppen inte lyder på isen och vill åka åt alla håll samtidigt. Rörligheten på is och puckkänslan finns absolut inte, men kan ju inte heller kräva att de skulle finnas då det här is passet var mitt tionde för säsongen och det fjärde som varit med utrustning och puck. Hoppas ändå att jag åtminstone skulle få lite känsla för isen före den 22 december.
En annan sak som är roligt med hockeyn är att det är en anaerob sport till skillnad från cyklingen som för det mesta är aerob. Fast jag har mitt livs bästa uthållighets kondition nu just så är start-stop spelet som ishockey bjuder på otroligt tungt, tur att jag bara var på motions hockey annars skulle någon ha fått dra mig av isen på grund av trötthet.
Förra onsdagen bestämde jag att onsdagar blir lediga dagar men kommer att ändra det redan nu. Resten av vintern så kommer onsdagar att vara cykelfria dagar men jag tar ett eller två ishockeypass istället som omväxling och anaerob träning. Av tidigare års erfarenhet så har jag bara haft nytta i cyklingen av hockeyns start-stop natur, har redan tidigt på våren haft benen att attackera samt att svara på andras attacker. Kunde vara bra att ha sådana förmågor till våren när det ska tävlas på riktigt. Imorgon hoppas jag att skorna kommer så att jag för en gångs skull får ha varmt om fötterna på en mtb runda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...