tisdag 20 december 2011

Lugn dag

Efter gårdagens is pass stod det klart för mig att jag skulle ta det lugnt idag. Var totalt kass på isen i går, inget gick som jag ville och pucken for bara dit den ville istället för att fara dit jag ville. Var helt enkelt lite sliten från träningen före. Idag blev det då en lugnare dag, det betydde att jag bara har spelat rinkbandy och stretchat. Riktigt skönt att inte ha mer än så att göra efter arbetet, siktar på nått i samma stil imorgon men med ett mtb pass istället för rinkbandyn. Får ju inte träna för hårt nu så jag orkar jobba hårt på matchen på torsdag.
Matchen som jag talat om är en sak som lär ska bli en tradition. Lagen är IFK Lepplax -91 och IFK Lepplax -85. Båda lagen är de ända från vår nejd som någonsin lyckats nå någon av junior FM-serierna. Laget med spelarna född -85 tog sig till FM-serien i början av detta millennium. Nu förtiden så hittar man många av spelarna i division 2 lag, var de är VÄLDIGT framgångsrika. Stjärna från laget, Filip Riska, är en viktig kugge i JYP:s FM-liga lag. Tyvärr är han skadad nu så han missar matchen.
Mitt lag, IFK -91, så lyckades för tre år sedan med att vinna ett FM-brons! Var 10 års hårt arbete som gav frukt. Nästan direkt efter den perfekt säsongen så splittrades laget. Nästan alla bestämde för att testa sina vingar i den stora världen. Tack vare det så har vi idag våra spelare utspridda över hela Finland samt några i Sverige. I Sverige har vi en back, Marcus Fagerudd, som knackar på dörren till Elitserien inom Luleås organisation. I Finland har vi flera som rör sig på division 2 och uppåt. Stjärnanfallaren från förr, Jens Östman, så håller som bäst på att slå sig in i Sports Mestis lag. Snabbt räknat tror jag bara det är 5 spelare som jag med säkerhet kan säga att har slutat med hockeyn, tyvärr är jag en av dom. Skall bli riktigt roligt att återse gamla kompisar, som man inte sett på lång tid.
Så för alla er som vill se lite hockey på torsdag kväll, matchen börjar kl 18.30 i Anders Wiklöw Arena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...