tisdag 6 december 2011

Vinter är här

Gårdags kvällen var en rolig tillställning med bastu, mat och ordentliga diskussioner. Många som satte upp stora mål inför nästa säsong, vissa kanske var lite väl stora men de är ju på sån här tillfällen som man skall skryta på sig själv. Jag var chaufför och vi min bil avslutade inte kvällen förrän kl 1.30, vi hade ju ändå planerat in ett pass idag på förmiddagen. Var nog flera som var betydligt hårdare än vi, de lär ska ha fortsatt till kl4.00. Måste även ge beröm åt de tre musketörerna som cyklade till och från hjulfesten.
Som sagt så hade jag och en annan bestämt att idag så skulle vi fira Vårt Lands nationaldag med en längre runda med start kl 10. Kroppen var inte riktigt pigg när klockan ringde, ännu värre blev det när man såg att temperaturen låg på minus 6.8 grader. Skulle ha varit betydligt skönare att bara ställa fram klockan några timmar och dra täcket över öronen. Men när man avtalat start så är fegar man inte ur. Vi var tre tappra cyklister som trampade lite över 56km i kylan. Fötterna och händerna var passligt frusna när man kom hem, troligtvis så var de sista rundan innan jag får nya skorna. Efter torsdagen så hoppas jag att kalla fötter inte kommer vara något problem.

Finlands 94års dag till ära så bjuder jag på årets/livets idrotts minne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...