fredag 30 november 2012

VR - Vinter Resor?

Som ni kanske kommer ihåg så skrev jag förra torsdagen om då VR:s Pendolino tåg var försenat med 35 minuter vid mitt tågbyte i Tammerfors. På söndagen efter när jag skulle söka mig ner till Åbo på nytt kom vi 10 minuter försent fram till Åbo. VR:s försenings saldo var totalt 45 minuter då.
Idag tack vare snö ovädret som bråkar i landet ser det ut att bli ännu längre väntetid i Tammerfors för mig. Pendolino tåget S59 som jag, enligt tidtabell, skall byta till kl 20.04 har inte ens startat från ännu! Det skulle starta kl 18.30 från Helsingfors men står fortfarande enligt VR:s hemsida kvar där... Med andra ord ser det ut att bli LÅNG väntan i Tammerfors före hemfärden fortsätter. Under tågresana gång uppdaterar jag här om hur det ser ut med tidtabellerna...
UPDATE: Sist och slutligen kom jag hem 2h och 20 minuter försenad. Inte illa! Resan som skulle ta 4h 17min tog 6h 37 min...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...