onsdag 28 mars 2012

Härliga tider

Nu just har jag en fin period på gång. Värdet och vägarna har varit så perfekta de kan vara den här tiden på året. Tackvare detta så har det blivit en del landsvägs trampande. I måndags, vilken även var min sista lediga dag före Mallorca resan, så körde jag knappa 50 kilometer lätt. Mätte upp en testbana inför sommarens tempo träning, kommer att ha många roliga och tunga kilometerar på den banan!
Igår så började jag jobba igen efter en och en halv veckas ledighet, slutade redan klockan 13.30 vilket gjorde att jag såg chansen att få till säsongens första långkörare. Körde snabbt hem från jobbet, slängde in två smörgåsar och stack iväg med Martin på cykeltur runt klockan 14.45. Blev 70 fina kilometer innan det började pipa från telefonen, stannade och såg vad det stod i smset, "Torget ikväll" hade Mas skrivit. Torgrunda betyder start klockan 18 från Jakobstads torg. Meddelande fick jag 17.15 vilket betydd att jag hade 45 minuter tid på mig att tanka lite energi. Tackade Martin för dagens runda och cyklade snabb de 2 sista kilometrarna hem. Väl hemma så bytte jag till torra kläder och åt en par smörgåsar på rekordtid. 25 minuter efter att jag hade fått meddelande om rundan så stack jag iväg på dagens andra runda.
Från torget cyklade jag, Tommy och Mas iväg på en Nådjärvare. Den blev knappt 70 kilometer vilket gav mig tillsammans nästan 140km under dagen!
Kan absolut inte klaga över det resultatet, speciellt inte med tanke på att jag hann arbeta en par timmar även under dagen! Behöver jag säga att det gick lätt att hitta sömnen när man gick för att sova?
Även idag hade jag planerat lite längre pass. Blev dock inte det då jag tog en liten sovstund då jag kom hem från jobbet. Nöjde mig med att tillsammans med Danke och farsan cykla 66 kilometer. Hade överraskande fina ben trots att jag cyklade relativt mycket igår. All träning som man lagt ner under vintern har nog gett resultat, ifjol så tog det länge innan jag klarade av att köra landsvägs rundorna med såpass fina ben som jag har nu. Bara att se till att benen håller i sig genom hela sommaren.

Efter att ha vilat i soffan framför tvn med Champions League fotboll så blir det att förflytta sig till sängen så att man pallar av en nya dag med mera arbete och cykel imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...