söndag 25 mars 2012

Idrottsfylld dag

Idag har jag haft en nästan perfekt dag. Har nästan bara idrottat, låt då vara att träningen jag fått har varit marginell. Började dagen med att se F1 tävlingen från Malaysia, för mina intresserade läsare kan jag meddela att det var en väldigt händelserik tävling som Fernando Alonso vann. Efter F1 så hann jag med ett litet mellanmål innan cykelloppen började. Hela tre större tävlingar fanns på proffsens program idag och såklart måste jag ju se alla. Började med Criterium International från Korsika, efter en stund började Eurosport sända Volta Catalunia. Till sist var det dags för Gent-Wegelgem. Alla tre lopp bjöd på fin racing men ändå så var de bara uppvärmning inför nästa helgs megaklassiker, Flandern runt! Blir en riktig cykel söndag, med först ett eget pass följt av live-tv. Behöver jag säga att jag redan ser fram emot det?
Efter allt soffidrottande så blev dags för mig att idrotta lite själv. De blev en kort snabb kvällsrunda med mtbn på asfalt tillsammans med Danke och farsan. Mycket bättre ben idag jämfört med igår när jag mest kände mig som en zombie på cykel. Idag hade jag till och med orken att köra ett lite hårdare drag. Skönt!
Under gårdagens runda så hann jag förstås med att punktera för andra gången på 2 veckor. Med dessa ord tror jag att ni alla kan gissa vad som mötte mig när jag tog fram cykeln idag. Jepp, ni visste det. En ny punktering! 3 rundor med mtb - 3 punkteringar, måste vara nått slags rekord.

Idag var det ju också invägningsdag. 91,9kg stannade vågen på. Är mer än nöjd med det då jag bara vilat den här veckan. Nu när jag är frisk och vädret kanske börjar ställa sig för sommar så kanske jag får en bättre vecka på vikt fronten nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...