måndag 12 mars 2012

Abstinens

Börjar nu ha en viss tävlingsabstinens efter vinterns långa tävlingsuppehåll. Inte har den blivit bättre av att tävlingsprogrammet börjar bli klart och inte blev de nå bättre av att jag i slutet på förra veckan satte mig in i klubbens licens maskin. Bara att klara av att uthärda 8 veckor till då. Debuten i landsvägs cupen är planerad till helgen 5-6.5. Då körs Satakunnanajot i Björneborg. Det är ett "etapp-lopp" bestående av en kort prolog och två linje etapper. Blir perfekt start på säsongen. Under sommarens gång så ser det nu just ut att bli 17 tävlingar, men den siffran är långt ifrån spikad, kan bli fler men det mest troliga är att jag kör alla 17 eller att 1-3 faller bort.
Men det är länge till det där, mycket skall man hinna med innan. Arbeta, träna, träna ännu lite till, Mallorca 2 veckor och kanske till och med hitta en lägenhet i Åbo. Det här borde jag hinna med under dessa 8 veckor. Träningen blir inget problem, inte heller Mallorca eller jobbet. Lägenheten blir svårast att fixa då utbudet och budgeten är begränsad. Men nog lär det ordna sig ett eller annat sätt.
Igår var det invägnings dag, 93,1 stannade vågen på (bild kommer hit senare då jag lyckas föra över bilden). Hann även med nådjärv runda med klubben. Benen kändes bra men tog det ändå väldigt lugnt så att inte febern skulle slå tillbaka. Senare på kvällen bestämde jag mig för att förpassa mtbns vinterdäck till hyllan. Skodde mtbn med DESSA. Var minst sagt skönt att cykla dubb fritt på asfalt idag. Det som var mindre skönt med dagens runda var vinden. Cyklade samma väg tur-retur. Dit vägen (dryga 26km) så höll jag ett snitt på 36km/h, när jag gjorde min u-sväng så drogs blev det en total omvändning. Snittade knappt 20km/h hem samma väg och jag kan garantera att jag låg på betydligt högre puls under hemvägen. Det är som Hjan brukar säga: "formen beror helt och hållet på vinden".
Imorgon blir det lite arbete innan man igen får ta och söka fram träningskläderna. rinkbandy eller asfalts mtb på schemat har inte bestämt mig ännu så morgon dagen får utvisa vilket det blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...