måndag 19 mars 2012

Envis version

Förkylningen som hittat mig är nog en envis version. På fredagen kände jag mig bra, var inte lika snorig som tidigare i veckan och hade ingen sjuk hals. På kördagen så frisk förklarade jag mig och stack iväg på en nådjärvare tillsammans med några klubbkompisar. Allt gick perfekt de första 12 kilometrarna, men då råkade jag ut för årets första punktering.
Stal Mas bild.
Efter att däcket fått ny slang så fortsatte rundan med PERFEKTA ben! Benen kändes så pass bra att jag var säker på att förkylningen var borta, men ack så fel jag hade. Efter att jag hade tagit min vanliga tupplur mitt på dagen så attackerade förkylningen mig på nytt. Hoppades ändå på att kunna inviga landsvägs cykeln på söndagen.
Sist och slutligen så fick jag ge mig, blev ännu en sjukdag igår. Först med bara sjuk hals och ordentligt täppt näsa för att sedan bli täppt näsa med ordentlig huvudvärk. Nu kommer jag att vila ända tills jag är frisk! Har slarvat bort för många dagar i det här halv friska stadiet redan!
Således har jag inte gjort nått vettigt idag, kommer inte göra nått imorgon och knappast heller på onsdagen. Målet är att cykla till helgen.

Hur går det med "Fat-Petter" då? Slarvade med bild förra veckan så den kommer här och nu istället:

11.3
Bilden bestämde sig för att svänga sig men 93,1kg ska siffrorna föreställa. Så här såg de ut igår, 18.3:

92,4kg! får väl ändå vara rätt nöjd med att tappa 700g på en vecka utan ordentlig träning! Fortfarande lång väg till målet på 85kg men bara jag blir frisk så försvinner nog en del relativt fort. Hittils sedan 27.2 har jag tappat 1,8kg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...