torsdag 1 mars 2012

Våren har kommit!

Två perfekta vår dagar har nu passerat. Igår var det soligt och runt 0 strecket men idag har temperaturen till och med nosat på +7 grader! Klagar absolut inte, landsvägs säsongen kommer ju bara närmare. På bilvägarna skulle man redan kunna cykla med landsvägs cykeln men det är aningen för blött ännu för att det ska vara behagligt. 
Igår blev det en Nådjärv runda i strålande solsken. Fick till och med inviga Oakley säsongen. Försökte köra lite hårdare för att se om jag skulle klara ett hårdare tempo under en längre tid ensam. Gick riktigt bra i drygt två timmar, sedan så tog energin totalt slut. Hade för lite dricka med mig vilket ställde käppar i hjulen för mig. Var en av de klart skönaste rundorna under 2012 trots problemen sista timmen, mera sånt! Den ända små saken som lämnade o bråka i huvudet var att jag hade lite för lite minuter på iPod playlistan för dagen, blev lite för enformigt att höra samma 12 låtar i 200 minuter. Problem som redan är fixat så imorgon har jag dubbelt upp med låtar att lyssna på.
Under kvällen så gjorde jag lite tester inför vad som komma skall på styrke och vighets fronten. Var som väntat mentalt jobbiga resultat, alla resultat var i princip 50% av de test värden som jag fick senast jag gjorde dom här testerna, men som sagt  så var det väntat. Bättring på kommande med all säkerhet!
Efter testen hann jag även med att springa en kort runda. Jobbigt men skönt att ha ett litet stötigare tränigs pass som kompliment till cyklingen. Som de ser ut så kan de hända att de blir lite mer löpning bara jag får det att passa in i schemat.

Idag behövdes absolut ingen iPod. Startade dagens runda officiellt redan klockan 8.00! Hade sällskap av Mas som allt som oftast har intressanta diskussionsämnen, så även idag. Hann diskutera bland annat drömcyklar, bilar, proffscykling, skador, svackor och tävlings taktiker. Blev dryga 2 timmar i varierande väder. När vi startade så små regnade det samtidigt som temperaturen var strax över fryspunkten. När vi hade trampat i lite mer än en timme, (strax efter att bilden blev tagen) så kom solen fram med besked. När jag kom hem så var det +5 grader och ypperligt vårväder. Under resten av dagen fortsatte även det fina vädret. Nu på kvällen har det regnat lite så blir intressant att se i vilket skick cykelvägarna är imorgon. Benen var väldigt tröga idag, kändes som att passet skulle ha varit ett av de jobbigare under det här året, fast de i praktiken var ett lätt pass. Tänk hur det kan svänga från dag till dag.

Nu på kvällen så har vi firat min pappa som idag fyllde år, GRATTIS!  Vi åt gott, men tyvärr var de ju inte precis den perfekta maten att äta om man vill gå ner i vikt men "en gång är ingen gång" som man brukar säga. Nu skall jag jobba vidare på rörligheten en stund innan jag går och drömmer om slask fria cykelvägar till imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...