onsdag 28 november 2012

3x3

Testade som planerat på fjol vinterns favorit trainer pass, 3x3, idag. Känslan under och efter var lika härlig som jag hade försökt minnas. Lungorna skriker efter allt syre de kan få, magsäcken med innehåll kryper högre och högre upp i halsen, ögonen blir suddigare och svartnar svagt. Känslan är häftigt skön samtidigt som kroppen är totalt slut. Perfekt med andra ord, på nytt imorgon!
Tyvärr lämnade bålpasset bort idag. Hade inga som helst behov av att pina magen mer, då den redan var i spy tillstånd. Men imorgon kör jag det redan från förmiddagen så då får jag säkert avklarat det imorgon.

En stor fördel med trainer träning här i Åbo jämfört med hemma i Pampas är att jag här har en jätte fläkt till mitt förfogande! Helt enkelt underbart, jämfört med luftvärme pumpen bakom ryggen där hemma.

Stora fläkten!

3 kommentarer:

  1. Med risk för att komma med en jättedum fråga men. 3x3 är det max i 3 minuter vila och upprepa 3 ggr? Hur lång upp och nedvarvning har du?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp, precis det är det :) Brukar köra 5 min före och 10 min efter så totala längden på passet blir 30 minuter.

      Radera
  2. 3*3 är softversionen av 4*4... ;-)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...