torsdag 4 juli 2013

Första halvan av 2013

Första halvan av 2013 paketerades in och sattes i hyllan i söndags. 181 dagar bjöd på 143 cykelpass, 7500 kilometer, 280 cykeltimmar ute, dryga 50000 höjd meter och tyvärr alltför många sjuk dagar och besvikelser.
Första halvan av året var allt annat än enkelt mentalt. Flera sjuktillfällen har stört träningen enormt, speciellt då sjuktillfällena infallit på kritiska punkter. Första sjukan kom i Schweiz på säsongens första träningsläger, andra kom när tävlingssäsongen precis hade börjat och den tredje kom när sista FM formen skulle byggas upp. På den här fronten har jag enorm bättringspotential till kommande säsonger. Man får bara inte vara sjuk så här många gånger under ett halvt år om man vill kunna hålla en hög nivå.
Trots sjukorna tycker jag att kroppen varit ok, benen har inte alltid varit där men när dom varit där så har dom varit där på riktigt! AHH-Ajot kommer jag att kunna minnas tillbaka på med ljuva tankar. Första tävlingshelgen i Elite klassen och benen och kroppen gjorde precis det den skulle! Mumma! Alla tävlingar sedan AHH var besvikelser! DNF x3 och kroppen vägrade att fungera samtidigt som andra satte käppar i hjulet för mig. Behöver inte sticka under stolen med att jag var lite nere en tid då jag inte fick någon fart i cykeln och faktorer som jag inte kunde påverka bromsade mig varje gång jag rörde cykeln.
Som tur var fick jag svängt humöret i tid till FM och första halvan av året avslutades med en bra prestation trots att yttre faktorer igen kom och förstörde för mig. Nu efter FM r motivationen långt högre än vad den varit under många veckor! nu blir det att vässa formen i juli så att tävlingsfyllda augusti blir en trevlig månad.
No Pain, No Gain!
Skidor
Vintercykling
Vuokatti
Vuokatti
Schweiz
Schweiz
Schweiz
Schweiz
Schweiz
Mallorca
Sa Calobra
PP-runt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...