lördag 13 juli 2013

Distanshelg

Distans är temat för helgen. Försöker lägga en sista ansträngning på att få mängd innan tävlingssäsongens sista period sparkar igång. Igår inleddes helgen med en hundring i mys tempo med bedrövliga ben. Efteråt slaktades benen total på det mentala planet innan jag började ladda upp inför dagens lilla sällskapsresa.
Den mentala slakten fungerade delvist, för nog var benen bättre idag jämfört med igår trots att dom var lång ifrån fina. Som tur var så hade jag sällskap av fyra andra starka cyklister under dom fem timmar som skulle trampas idag.
Rundan styrdes mot nya vägar i söder. Riktigt trevlig upplevelse att cykla vägen mellan Oravais och Alahärmä. Mycket små backar, kurvor och till och med lite grus, me like! Blir med all säkerhet flera gånger! När vi nått dagens "mål", Alahärmä, blev det som vanligt en liten cola paus samt lite beundring av Österbottens största nöjesfält. Så på väg hem så blev det lite mera allvar igen, 60 km kantvindskörning med lite högre fart var inte mumma åt mina sega ben, men det gick.

Som rehab blev det min första Tour etapp för denna sommar. Ordentlig underhållning bjöds det på så lutar mot att det blir på nytt imorgon.

Nya tag imorgon med en eller två nya långkörare. Hoppas på bättre ben, så att jag kan njuta av cyklingen till fullo.



Grus!
Siffror!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...