torsdag 12 juni 2014

Tre dagar

Än en gång har tre dagar gott till boken. Varje dag hade sitt tema, men två av dagarna fick helt nya teman! Så kan det gå, behövs en förändring i schemat måste man kunna göra ändringen!
I tisdags blev det som vanligt klubbens fartlekspass. Denna gång på Aeroflyern vilket tog bort lite av rolighetsfaktorn. Ingen fröjd alls att köra knyckigt med TT, så för att undvika det var det bara att vrida åt skruven från första början och bara härda ut intervallerna. 

Igår var en sådan där dag då man bara känner att idag skall man inte göra något.  Fanns varken motivation, humör eller kraft för att köra det långa tuffa intervallrika passet som var planerat. Så det blev en vilodag med stort V.
Pågrund av den oplanerade vilan igår så var det dags för lite gasande idag, trots att planeringen sade vila. Körde lätt och enkelt ett längre TT drag. Egentligen alldeles för lite att bara köra ett drag men ville inte köra ner mig för lång inför helgens dubbla tävlingar. Själva draget då? Gick väl okej, krossade gamla rekordet mitt på banan med 67 sekunder! Gött! Men bättre än själva tiden var hur kroppen fungerade på Aeroflyern. Första gången då inte kroppen strejkat då jag närmat mig tröskeln!
Efter rundan var det snabba ryck och iväg på en spontan resa till grannlandet. 10 minuter efter att cykeln var i garaget satt jag och farsan i bilen och körde norrut! Snacka om spontan resa.

Nu är det fotbolls-vms premiären på radio som gäller under resten av hemvägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...