lördag 14 juni 2014

Kauhajoki TT

Tävlingspremiär på Aeroflyern idag i Kauhajoki. Blåsigt värre idag igen så hela bil resan dit gick åt att fundera om jag skall köra med supersnabba Zipp 808 eller snabba Lightweight Meilenstein som framhjul. Hann test cykla 400 meter innan jag fick göra det lätta valet att byta bort 808 till LW. 808 är ett helt klart snabbare hjul, men i dagens vind var det svårt att cykla rakt med 80mm högt hjul framme samtidigt man låg i TT-position. Samma beslut tog dom flest andra också, tror bara en endaste cyklist körde 80-90 mm idag och hann sa att den två filade vägen knappt räckte till!

Inför loppet hade jag satt upp två mål: 1) köra 20km banan under 27 minuter och 2) nytt 20 min watt rekord på Aeroflyern. Klarade båda målen, två milen gick på 26:58 vilket räckte till en elfte plats idag och snitt watten för prestationen blev fina 365w. Banan var en ut och in bana, först ut i kant-medvind och sedan hem i kant-mot. Tyvärr var det inte så enkelt, utan från kilometer 4 till 10 gick det märkbart uppför, vilket gjorde att medvinden inte alls syntes på hastigheten. Snabbare gick det ju däremot hem! Lätt utför första sex kilometrarna gjorde att snitt hastigheten hem i motvinden stannade över 47km/h. Hupps!
Är nöjd med prestationen idag, hade än en minut upp till andra platsen så det var tajt om platserna! Nu gäller det bara att nöta ännu mera på Aeroflyern inkommande vecka så att jag hittar ännu lite mera watt, vilka jag vet finns där!

Dagens snabbaste NCK:are var Rasmus som tog tredje platsen! Grymt kört av tempostarke Rasmus! Gissar att en topp10 plats på FM om två helger ligger nära till hands!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...