söndag 1 juni 2014

Tarmo maantie 2014

Såja, årets sjätte start avklarad och klarade målet med tävlingen! Det gick bättre än ifjol. Resultatet är allt annat än godkänt, en 40 plats värmer ju inte ens beduin på nordpolen! Rent ut sagt bedrövligt låter ju placeringen om man inte vet hur loppet har sett ut sig. Faktum är att det här loppet var en av mina bästa prestationer i Elite klassen. Körde attackvilligt och offensivt till max, kanske till och med lite för mycket. Ville vara med där det hände så jag gasade friskt. Men typiskt nog så missade jag ju såklart när det plötsligt sprack av och dagens grupp fick utrymme. Försökte flera gånger att få lös en grupp så att vi skulle kunna brygga över till utbrytargruppen. Gick inte. Plötsligt med tre kilometer kvar hade vi gruppen i sikte. Sa direkt åt en annan att nu sticker vi och iväg stack vi. Jag kom en och en halv förning innan det krampade till och benen stannade rakt, han kom nästan ikapp gruppen... Typiskt. Slickade såren, stretchade lite, drack mycket och med 800 meter satte jag allt på ett kort och attackerade. Fick en bra lucka och höll ända tills 100 meter målbacke återstod. Slutade trampa och rullade bara uppför den korta branta backen, hade gjort mitt idag och jag hade inga ben kvar att spurta med så andra fick göra upp om det.

Konstig känsla att vara nöjd trots placeringen. Bästa träningspasset 2014!

foto: Suberpolkija

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...