fredag 22 januari 2016

Fyra femmor

Den här dagen alltså. Vrak är väl bästa definitionen på mig idag. Efter gymmet igår kröp träningsvärken in i benen sakta men säkert, sömnen förra natten var under all kritik och dagen idag startades alltför tidigt. Men men inte hänga huvud för det, fick ju sitta på seminarium i skolan och ha skoldagen avklarad redan vid lunch! Efter lunchen var jag snabb med att kontakta herr Blund och hans dag jour. En timmes samtal fick jag med dem i hopp om att vara piggare efteråt, men nej blev bara värre.

Dagens träningspass var fyra femmor på 410+watt. Små svettigt med fräsch och pigg kropp, så var lite tveksam hur det skulle gå med tanke på att dagen varit som den varit. Men men, bestämde mig för att köra igen och på samma gång klara passet med bravur och när jag väl bestämt mig för det så gick det också! Flest minuter över 410w inne på trainer under ett och samma pass blev resultatet av dagens prövning.
Skoj med framsteg, körde tre femmor med samma wattmål för två veckor sedan och då orkade jag inte hålla samma effekt genom alla tre femmor utan istället sjönk effekten på sista intervallen. Idag höll jag ihop alla (fyra) intervaller på samma effekt med en lägre puls än för två veckor sedan. Tydligare framsteg får man söka efter!

Imorgon är det på´t igen. Betydligt mera intervall tid på schemat då jämfört med dagens dos, dock wattsiffror som är mer basiska i sitt pH. Blir väl skoj det med, får jag intala mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...