lördag 30 januari 2016

13 dagar

13 dagar i sträck har jag nu kört någon form av intervallträning. Hade inte planerat det för kroppen borde inte klara av sådan belastning. Men kroppen har svarat perfekt och nästan varje hårdare intervallpass på trainern har varit upp på rekord noteringar utan att jag ens försökt nå rekord. Så därför har jag haft svårt att ta den där vilodagen, kroppen har inte visat att den behövt den. I torsdag klämde jag enkelt och fint av fem stycken fyror på 425 watt utan att känna att jag var totalt tom, igår följde jag upp det passet med en 60 minutare på 335 watt där jag snittade löjligt låg puls sett till watten. Borde inte gå att köra två sådan pass på dag elva och tolv. Avslutade 13 dagars perioden med ett tungt gympass där vikterna har högst hittills i år, trots det kändes de som papper, samt ett trainerpass bestående av aerobisk fartlek med kadens variationer.

Imorgon skall jag vila, tänker inte ens som ens röra någon cykel har jag tänkt. Tänker vila kroppen så att den är redo att gasa på igen på måndag samt drömma mig framåt knappt två månader tills jag får cykla på öarnas ö igen. Från och med måndag kommer jag att köra knappa två veckor till på samma sätt som jag kört nu under den här 13 dagars perioden, då det bevisligen gjort underverk i mina ben.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...