måndag 23 september 2013

Planer för den närmaste månaden

Listat upp några saker med datum som skall ske under dom kommande fyra veckorna.

  • Sju sjöars MTB på CX inkommande söndag. Personligt mål är uppsatt till sub100min vilket skulle vara två minuter snabbare än ifjol. Förhoppningsvis har jag fått lite mer crosserfarenhet och är i lite bättre skick än i fjol så borde inte vara omöjligt.
  • 2.10.13 återupptar jag min gymträning. Vill få tillbaka styrkan och drivet jag hade på cykeln så länge jag ännu spelade hockey och hoppas gymmet är rätt väg för att uppnå det.
  • 12.10.13 Debut i Cx-tävling i Tammerfors och förhoppningsvis FM helgen efter. Cyclocross har alltid varit intressant för mig och ifjol hade jag planerat delta i FM men träningsbrist på grund av förkylning och skola. Men nu skall jag åtminstone testa Cx för att se om det är lika roligt som det tycks vara.

Cx loppen kommer att få fungera som tre tuffare träningspass och resultatmässigt kommer jag inte bry mig alltför mycket eftersom jag knappast kommer att kunna utmana dom mer vana crossarna. Men för att ens få delta behöver jag nya däck. Söker ett par all-around kanttrådsdäck som fungerar okej i lera men ändå inte bromsar ner en på hårdpackade grusvägar eller asfalt, gissar att loppen jag siktar in mig på kommer att vara blöta och leriga historier. Vilka däck skulle ni välja? Har tittat lite på Challenge Fango, Challenge Grifo och Specialized Tracer men inte belutat något än.
För att göra det lite roligare så kommer jag att träna på crossen åtminstone varannan dag bara för att få rätt känsla och för att få träna lite teknik. Har börjat idag med 21km stigar, skogsvägar och annat skoj. Räknade att jag hade mindre än 1 kilometer asfalt idag! Lyckades helt okej med att hoppas av och hoppa på cykel i farten men måst träna massor ännu för att inte tappa allt för mycket vid hindren.


Stötte på problem idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...