tisdag 2 april 2013

Mallorca, dag 5

Hola igen! Än en dag med underbart Mallis väder bakom. Planen för dagen var klosterrunda men sent igår kväll ändrades planen till att hänga med ett Vasa gäng upp till bergen. De skulle köra Inca-Sa Calobra-Puig Major-Col de Soller men det tyckte jag lät för jobbigt för idag så jag nöjde mig med att hänga med tills dessa att utförslöpan till Sa Calobra börjar. Därifrån vände jag om och körde i stort sätt samma väg tillbaka som jag kom.
Riktigt bra dag med två tuffa stigningar i form av Cold de sa Batala och Col del Reis, syd sidan. Benen svarade riktigt bra de gånger som jag tryckte på lite och trots att det var femte dagen i rad med mängd träning kändes benen relativt fräscha. Imorgon ska benen trimmas med max två timmar med max 25km/h i snitthastighet, aktivvila.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...