fredag 26 april 2013

Inför AHH-Ajot, premiär

Imorgon är det så dagas för årets första tävling, AHH-ajot. Tävlingen är ett av två etapp-lopp i Finland denna sommar och består av en prolog och två stycken landsvägsetapper. Loppet är nytt för i år, men linjeetapperna går troligtvis på samma vägar som dom kört endagslopp på förr om åren.
Från NCK deltar förutom jag också Kenneth Backlund och Jaakko Toppari samt Jan Linde i H50. Hoppas att vi kan bland oss i tätstriden så att vi får någon finare placering, NCK genomtiderna bästa placering (3.) i Elite klassen körde Jaakko hem just här ifjol på endagsloppet.
Mycket, nästan allt, kommer att avgöras på prologen imorgon eftersom det är så dåligt med bonussekunder under etapperna. Mitt mål är att köra bra på prologen och sedan blanda mig i spurten på lördags etappen. På söndag får benen säga vad det blir, hoppas att dom spelar med så att jag får försöka hänga med i något offensivt försök.
Benen har känts bra hela våren, förutom förra söndagen. Men förväntar mig ändå ingen hög placering i sammandraget då jag inte ännu hunnit köra tillräckligt mycket av rätt träning för det. Hela våren är en förberedelse för 30.6, då skall benen var i topptrim! Alla framgångar tills det är bonus!
Tarmo Maantie 2012

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...