torsdag 18 april 2013

Mallorca 2013, tankar

Börjar vara några dagar sedan jag kom hem från vårens viktigaste läger. Det värsta slagget ur bena borde snart vara borta vilket betyder att jag snart skall kunna få trimmat bena till tävlingsform. Lägret kan enkelt sammanfattat som bra, mycket mängd och en hel del längre tuffare drag i bergen. Precis vad jag for för att hämta. Jämfört med ifjol så hade jag högre snitthastighet utan att anstränga mig mer på de vanliga solorundorna. Alla partier som jag jämfört med fjolårs tider så har visat att jag kapat minuter från bästa tiderna från ifjol. Så lite har man ju nog gått fram under det senaste året.
På väg uppför Coll de Soller under ett av resans bergstempo pass.

Det som gjorde att resan lyckades så pass bra var att vädret var helt på min sida! Bara en regndag och den passade perfekt in på min inplanerade vilodag. Sol, värme och en tuff härdande vind resten av dagarna. Kan gott och väl erkänna att det varit lite kallt att vara ute här hemma de senaste dagarna då man inte varit van.

Oakley brännan hade börjat visa sig bra redan efter halva lägret

Allt som allt toppen läger! Kan knappt vänta till våren 2014! Men då åker jag inte ensam, mycket roligare att köra dom långa passen om man har sällskap. Tackar till Vikars, Lars och Ralf med co för sällskapet under de några dagarna!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...