onsdag 20 juni 2012

Sliten

Märks nog minsann i kroppen att man klipper gräs i 8 timmar per dag. Inte blir det ju bättre heller av att man sover för lite. Antingen så är man totalt slut i kroppen eller så är man helt död uppe i kontoret. Antingen eller, nått tredje alternativ finns inte. Men nog skall man väl komma in i det här också, bara jag skulle få sömnrutinerna i ordning.

Idag så vilade jag från allt cykling, tog till och med bil till jobbet! Efter jobbet så stack jag hem efter Cuben och for till Danke-cykeldoktor för att få fixat bakbromsen. Bromsklossarna var helt slut och en liten fjädermekanism hade kommit lös inne i bromsoket, vilket gjorde att hjulet inte rullade som de skulle plus att det lät som en hel symfoni orkester utan dirigent!
Men nu, tack vare Danke, så är bromsen i skick!

Igår, före bromsen började bråka så hann jag till lokala storberget med Kenneth för att köra lite back intervaller. Vädret var våtare än vått, efter rundan blev man nästan torrare när man duschade! Ett tecken på att det var vått är att Shimano Gore-tex skorna innehöll ca 1dl vatten per sko! OCH att de inte ännu i skrivande stund är torra!
Vått var det, tungt var det och skönt var det när man var färdig, precis som de skall vara efter en perfekt tränings runda! Var lugnt bästa back passet i Finland i år, orkade riktigt bra och hade ett fint driv hela tiden. Formen är alltså på väg tillbaka efter Borgåloppet!

Imorgon blir det klubb tempo. Bara att hoppas jag får något sällskap så att jag inte behöver söka mig dit själv. Har varit lite skralt med folk på torget på torsdagar hittils i år. Hoppas hoppas.

Jobbar ju som sagt på gravgården och här kommer en väldigt torr vits om den samma:
Pelle till Olle, som börjat jobba på gravgården.
-Hur är det att jobba på gravgården?
-Lite dött men annars helt okej, svarar Olle
-Okej, men vad gör du där då?
-Jag livar upp stämningen!

Nivån på min humor nu :)
Gonatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...