söndag 24 juni 2012

Midsommar cykling P4

Efter två dagar med perfekt sommar väder så var det såklart lite sämre väder idag. Betydligt svalare och ingen sol som värmde upp, men vad skulle det hindra oss tappra cyklister! Vi var 9 stycken landsvägs åkare på torget och vad jag minns så var det ännu flera skogscyklister! Fint facit med ca 20 cyklister på torget.

Min plan för dagen var 32+-1km/h och 100-120km. Såklart när man cyklar med i så där pass stora gäng så får man anpassa sig lite. Blev totalt nästan 130 kilometer och ett snitt som långa stunder var upp mot 35,5! Allt gick bra då alla i gänget var drag villiga och höll en jämn fart. Eller rättare sagt jämn fart i början. Efter ungefär halva rundan så började vi köra lite hårdare och lite ryckigare, vilket var perfekt! Toppen runda med fint folk.
Dagens NCK tåg på foto

Passet var sista längre passet innan nästa söndags lopp. Skall nu under veckan testa en ny "uppladdnings strategi" med betydligt mer återhämtande cykling och mindre timmar. De  två gånger som jag kommer att köra hårt så är det MAX som gäller inget mindre men helst mer :) Hoppas det ska ge fint resultat nu när jag tränat lite fler hårda timmar under den senaste två veckorna.

För er som jag tipsade om massören så finns kontakt uppgifterna HÄR

Blir att sova en stund nu, jobbet kallar om lite mer än 7 timmar, GÄSP.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...