måndag 27 februari 2012

Ryggen i skick

Så där ja, då var bäckenet upplåst, med andra ord så borde ryggen vara i skick då. Nu just så känns den absolut inte bättre men det är för att jag nu kan använda alla muskler i ryggen. De i sin tur gör att jag märker av mörheten från igår ännu mer, fint att kroppen visar lite tecken på att den har fått jobba! Har nu varit i horisontalt läge i sängen i ett par timmar för att låta ryggen återhämta sig från knådningen. Dagen ser ut att fortsätta i samma stil, egentligen bara lite städning som står på programmet idag, då jag flyttade fram alla dagens ärenden till imorgon
Den här veckan börjar de ordentliga förberedningarna inför sommarens bataljer. Den här träningsveckan skall bli volym stark, många långa pass planerade. Nästa kommer, även den att bli relativt volym stark, men till skillnad från den här veckan så kommer den att innehålla en del trainer intervaller. Det här är ju bara planer så de kan ju hända att vädret vill att jag skall börja med trainer intervallerna redan den här veckan, är ju inte så värst motiverande att skida eller cykla distans ute om det snöar eller har snöat mycket. En till sak som jag skall prioritera är bål styrkan, från och med imorgon så kommer jag att köra ett ORDENTLIGT pass varannan dag. De dagar utan bål träning så lägger jag ut motsvarande tid på rörlighets träning. De är två delar som jag tyvärr slarvat med under de senaste veckorna. Har ju även ett rörlighets mål under detta år att kämpa för, så är nog tvungen att ta mig i kragen nu. 

Ett annat mål som jag inte riktigt tagit tag i är vikten. Är 190cm lång så nuvarande vikt är det inget fel på men allt som har med cykel att göra blir roligare desto lägre totalvikten (kropp+utrustning) på ens ekipage är. Därför kommer jag, gottegrisen själv, från och med idag att minska på min godis, bulla, blandsaft och lemonad konsumtion. På lång sikt är målet att helt få bort allt onödigt, men en minskning är bra att börja från. För att lägga lite press på mig själv så kommer jag varje söndag att bjuda på en bild för att vis att vikten minskar. Den här bilden är tagen kl 22.00 igår kväll, nästa bild tas på söndagen den 3. mars på morgonen. På sikt så skall det stå 85.0 på vågen, lär krävas några veckor, mer troligt månader, innan de lyckas. Värt att nämna är att utgångsvikten på bilden är lite högre än normalt pga att den är tagen på kvällen, efter att middagen med mera avnjutits. Nu återgår jag till sängliggande så att ryggen får vila.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...