söndag 26 februari 2012

25...

...Jobbiga parstaknings kilometrar avklarade. Vi var 9 när vi startade, efter en liten stund var vi ner på 8, farten var allt för hög för min låsta rygg och min klena överkropp. Hängde trots det någorlunda med de hurtiga Vasaloppsåkarna och Mas i knappa 10 kilometer innan ryggen helt styvnade bort. De sista kilometrarna skidade jag tillsammans med farsan som även han saknade den berömda snabbväxeln idag. Nöjd är jag åtminstone att de nu är avklarat och att alla fick se att jag inte kan skida klassiskt. Fick under slutet till och med flashbacks från förra millenniet när jag senast skidade klassiskt och blev trött på allt som hette skidåkning. Skate är betydligt roligare, där kan man ju åtminstone använda sig av benen. No more klassisk skidning i vår. Nu just så är kroppen (läs ryggen och armarna) ordentligt mörbultade, blir intressant att se hur man skall ta sig ur sängen imorgon. Som tur var har jag tid för rygg knådning direkt från morgonen.
Imorgon efter att ha fått ryggen i skick på nytt så väntar en vila, eller vila från träning åtminstone, har såpass mycket som ska uträttas så vilodag är lite fel ord för dagen. Får bland annat visa upp min lottolapp i kiosken, har en LITEN vinst att inkassera. Har under de 6 senaste veckorna vunnit 5 gånger, tyvärr har vinsten aldrig varit större än 11.40€, jag kör på kvantitet fram om kvalitet.
Nu blir det att avnjuta proffs tävlingen Kuurne-Brussels-Kuurne, live stream finns här http://sports-livez.com/ .
Lite bilder från vandringsleden:
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...