söndag 5 februari 2012

Abstinensen stillad

Riktigt nöjd med veckan som gått. Inte fått ihop någon fin volym men har lyckats med köra 6 stycken trainer pass. Torde vara personligt rekord. Alla minuter cykling har gjort att jag utvecklat en stor abstinens för att röra på mig utomhus. Abstinensen blev delvist stillad idag. Tyvärr blev inte mtb rundan av så jag fick nöja mig med promenaden. Mtb passet blev inställt på grund av att mina jobb planer inför morgondagen blev ändrade så att jag skall vara utomhus hela eftermiddagen. Det gjorde att jag hamnade slänga träningskläderna i tvätt maskinen. Promenaden var riktigt skön men aningen kall. Temperaturen var det inget fel på men vinden gjorde att det kändes kallare än vad det var. 80 minuter traskade jag på i det annars fin fina vädret.
Nu efter att ha tvättat kläder, röstat i presidentvalet och ätit så återstår bara tre viktiga saker ikväll: bålen, stretching och vinterns största dilemma, Superbowl eller inte? Världens största sport evenmang går ikväll av stapeln i USA och för första gången skulle jag ha möjlighet att se på final matchen i NFL. Tyvärr så börjar arbetsdagen kl 8.00 imorgon och Superbowl börjar kl 1.00 vilket betyder att man inte lär vara så pigg imorgon om man ser matchen. Tror bestämt att jag kompenserar med att se på NHL hockey istället. På programmet för morgondagen så står skidor, skidor och skidor.
Idag har proffsens cykelsäsong startat på allvar med flera större etapp lopp runt om i världen. På Mallorca så möttes proffsen av snötäckta palmer (!) och i Quatar av blåsiga öknar. Sa någon ordet kontraster? Får hoppas vädret på Mallis värms upp så att proffsen med spindelbenen inte behöver frysa igenom alla lopp.
Till sist en liten motivations video innan bål övningarna:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...