torsdag 23 februari 2012

Bakslag

Har drabbats av cykelkarriärens första bakslag. Har under cirka två veckor känt av att någonting inte är som det skall vara i ryggen och i tisdags fick jag svar på mina onda aningar. Var första gången och skrinna ordentligt efter en paus på fyra veckor, rinkbandy med lärarna stod på programmet. Direkt jag tryckte på lite mer i skridsko åkningen så fick jag svar på vad som var fel i ryggen. Inget är bekräftat ännu men min egen diagnos är att jag har en låsning i högra sidan av bäckenet. Har haft samma sak förut och känslan vid hård skridskoåkning var precis som de var förra gången. Nu är jag så pass styv i ryggen att jag knappt kan sitta normalt, ännu värre blir de om jag försöker böjja mig framåt eller bakåt. Sjuk tar det som tur var inte men rörligheten finns bara inte där nu just. Har tid till en naprapat som har fixat min rygg X antal gånger tidigare på måndag, fram tills dess får jag försöka träna så gott de går.
Till de ljusare nyheterna. Bara en arbetsdag till så får man sportlov! Sju dagar ledigt och dessa kommer att fyllas med träning. Kommer att bli en väldigt volymstark vecka som inleds med en vilodag då ryggen skall fixas. Den andra ljusa saken är att våren är på kommande. Snön kommer såklart ner i kubik vis hela tiden men de som vistas lite mer på utsidan säger att fåglarna har börjat sjunga lite mer, vilket är ett säkert vårtecken och ser man på termometern så har den pendlat kring noll grader hela veckan. Ett sista vår tecken är att det är under två månader tills Landsvägs-cupen i finland kör igång. För egen del ser tävlings premiären ut att komma första helgen i maj. Ser redan fram emot det!

1 kommentar:

  1. Du ska få se att ryggen blir som ny efter söndagens långpass på skidor :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...