lördag 25 februari 2012

Testet avklarat

Gårdagens skidtest gick ur ryggens synvinkel bra. Klarade av att skida utan några större problem trots låsningen. Ville inte besluta mig om morgondagens skidrunda innan att jag hade fått sova en natt, ryggen visade sig vara lite styvare när jag vaknade men inget värre än så. De betyder med andra ord att de blir ett lite längre skidpass imorgon med cykel gänget.
Idag stog mtb på schemat, de blev strax över 200 minuters tramppande runt i nejden. Under passet så fick vi uppleva många olika väder. När vi började cykla så var det fuktigt, dimmigt och 4 minus grader. Senare så började det REGNA fast det var flera minus grader, de var förstås inte så värst roligt. Direkt regnet träffade någonting tex. mina glasögon eller kläderna så frös det till is. Efter en tredjedel av runda fick jag ta bort mina glasögon så att jag skulle se något! Samtidigt som jag stannade för att lägga bort glasögonen märkte jag att kläderna var täckta av ett is lager, tacka vet jag vattentäta kläder :). Efter att det hade regnat så blev det uppehåll en stund men efter det fick vi ännu snö på oss, var med andra ord ett riktigt vinter pass. Nåja, vi klarade ju oss igenom det här vädret också så nog skall vi väl klara oss genom de prövningar som vädret ställer på oss under resten av året också.

Idag körde cykelsäsongen för proffsen igång på riktigt med den första Belgien klassikern Omloop Het Nieuwsblaad. Hann bara se sista 12km men det räckte för att komma in i en riktig vårkänsla! Vann gjorde Garmin-Barracudas Sep Vanmarcke, efter att tillsammans med Juan Antonio Flecha (3.) taktiskt överspelat Tom Boonen (2.) under de sista kilometrarna. Av Twitter så har jag fått reda på att under hela etappen så var det Vanmarcke som var klart piggast och fixade utbrytningen och sedan krympte ner den från 7 man till 3 man. Roligt att se att nya namn kommer fram, dagens vinst var 23 åringens första vinst som proffs. I motsats till Vanmarcke så börjar Flecha ha några år på nacken som proffs och i just Omloop Het Nieuwsblaad så har under de senaste 6 säsongerna 5 podium placeringar varav 1 är en vinst, otroligt fint att lyckas med en sådan prestation Man skulle kunna gissa att de är hanns favorit lopp. Här de sista kilometrarna:
Men nu skall jag ta och stretcha lite och sedan blir det att sova ordentligt aå att man hinner med Vasalopps åkarna imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...