tisdag 22 mars 2016

På öarnas ö

Efter en lååååång resa så landade jag igår kl 10.10 lokal tid på cyklisternas paradis ö. Trött var bara förnamnet över hur jag kände mig. Tog mig till hotellet, checkade in. Fixade cykel, handlade hem det nödvändigaste och åt morgonmål innan jag satt mig på cykeln. Hade bara sovit två och en halv timme de senaste 29 timmarna så var väl inte speciellt sprättande och explosiv men rullade iväg för att få nått cyklat åtminstone.

Väl ute på vägen så kändes allt bara rätt, kändes som att jag var hemma! Knappa tre timmar av lugnt trampande gjorde mumma för kroppen fast nu inte vädret var fullt 100.
Kvällen blev ett sömnprojekt, somnade kl 17 sov till 18.30. åt mat och försökte hålla mig vaken men somnade igen runt kl 20 men vaknade en dryg timme senare. Såklart så lyckades jag ju med konststycket att somna om ännu en gång och vaknade till sist runt kl 01. Nu var jag så pigg så att jag inte somnade förrän mot kl 04. Väntat, men inte så skoj.

Nu blir det dags för andra dagens cykling och precis som igår blir det bara runt tre lugna timmar för att inte stressa kroppen för mycket nu efter den tunga resan hit. Hörs senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...