torsdag 24 mars 2016

En dag i bergen

Efter gårdagens urblåsning i Soller backen så var det lite lugnare intervaller på schemat idag. Lugnare betydde idag strax under och runt tröskeln, så riktigt lugnt blev det ju ändå inte. Speciellt med tanke på att ena intervallen, stigningen Puig Major, är knappa 14 kilometer lång med snittlutning över 6%.

Gick bra vill jag säga, den första av två intervaller, Soller gick betydligt lättare idag än igår då vinden var betydligt mildare idag. Dock syntes ju 80 watt mindre på tiden som rann iväg jämfört med igår.
Över krönet och ner för serpentinerna så hamnade jag bakom en bilkö, turister bakom ratten i hyrbilar är ingen snabb kombination i serpentiner.
Väl nere så var det dags för andra intervallen, den uppför Puig Major. Gick riktigt smidigt och lätt vill jag påstå trots en tuff gårdag och redan en intervall i benen. Nytt PB kom av bara farten trots att det inte var någon rekord jakt jag var ute på. Gamla rekordet putsades med hela tre minuter, gött!


Började rulla ner i kölden på andra sidan stigningen. Frös som en is pinne då jag susade nedåt i +8 grader. Men som tur var (?) så hade jag pånytt ett gäng hyrbilar framför mig som gjorde att jag fick vara observant på allt vilket gjorde att jag höll lite värme åtminstone.

Efter en stund så började en Borlänge CK tröja komma emot med ryggen före. visste att Marcus Streijffert var på andra sidan ön nu samtidigt så chansade att det var han som jag höll på att cykla ikapp. Visst var det han och inte många sekunder efter att jag kom ikapp så var telefonen fram för en plåtning av finnen. Skoj med sällskap, trots att det bara varade i runt fem kilometer innan vi svängde mot varsitt håll igen.
Wanna be bergsgetfångad av herr Sreijffert.
Imorgon är sista dagen på block 1. Platt distans är temat, hoppas det inte blir alltför tråkigt nu efter två intervall dagar. Borde få ihop minst fem timmar innan jag kurvar in till Helios igen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...