lördag 17 oktober 2015

Tillbaka i Falun

Blev ett betydligt längre besök tär heim än vad jag till först hade planerat. Hann bara inte med allt jag skulle göra och då det inte var något måste att resa tillbaka till Falun då jag planerat så skarvade jag i med någon dag. Hade några riktigt fina dagar tijd heim, hann träffa vänner och bekanta samt nära och kära vilket ger energi för de mörka månaderna som närmar sig.

Crossfit vikter gör en stark!
Hann också med säsongens första maxtest innan jag sökte mig tillbaka. En klasskompis och jag hade tänkt köra testet i Falun men då även han kom heim så körde vi testerna i tisdags på heimplan. 1RM skulle hittas i övningarna frivändning, knäböj till bänk och cyklistens viktigaste gren - bänkpress. Tekniken sitter inte än vilket syns i resultaten, bålpartiet, speciellt ryggen, är för svagt vilket även gjorde enorma avtryck i resultaten och så skall jag väl inte hålla tyst om att jag är för svag för att lyfta tyngre vikter. Resultaten blev ändå helt okej. I frivändningen fick jag upp 82.5kg och det är jag nöjd med! I bänkpressen så överraskade jag skiten ur mig och lyfte 67.5kg. I knäböjen så svek ryggen tidigt så jag fick backa ur redan vid 100kg, det är jag missnöjd med! Skall väl testa någon gång innan årsskiftet så siktar på 90kg i frivändning och 130kg i knäböj innan 2016 tar vid. Starkare rygg och bättre teknik så får jag säga check, check!

Flög hem med Nextjet i fredags och väl här i Falun så har det blev det direkt ett pass i gymmet, första passet med hypertrofi som tema. Blev lite krokig får jag påstå. Skarvade på med säsongspremiär på trainern vilket gjorde mig ännu krokigare!
Hat-kärlek är vad jag hyser till den här uppsättningen

Idag så försökte jag skapa mera oreda i kroppen genom att köra ett långpass iform av velodrom, trainer och långpromenad direkt på varandra. Gårdagens gymmande gjorde alla tre delmomenten smärtsamma. Benen samarbetade inte nämnvärt men passen blev gjorda vilket var huvudsaken.
Imorgon blir det något lätt och skönt för att för förbereda kroppen inför första tuffa säsongen. Tänker nu till en början köra på som innan med två veckor fullt ös följt en lättare. Det har fungerat tidigare så lär fungera igen.
Fint värre 10 meter från ytterdörren




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...