fredag 9 oktober 2015

Lite väl äventyrlig cykling

Gårdagen var hetsig. Hann med mycket men inget blogginlägg, tyvärr. Vandrade vandringsled, spelade frisbee golf, bytte däck till vinter däck på en bil, cyklade väldigt äventyrlig cykling, fixade käk, pratade träning med Danke och avslutade dagen med att hämta heim bästa Anna från båten.
Cyklingen skulle vara lugn och ledig men innehålla några intervaller med lite hårdare tempo. Kändes väl okej att höja farten nu lite igen, gick inte snabbt men det skulle det inte heller göra. Avslutade igen med att testa lite grusvägar. Vill köra så mycket grus som möjligt bara för att få lite omväxling och för att ha lite skoj nu på senhösten. De flesta grusvägarna är perfekta nu efter att de har blivit nerkörda under sommaren, dock finns vissa som har blivit skrapade inför vintern och igår träffade Kenneth och jag två stycken sådana. Så här i efterhand skulle jag inte cykla partier av de vägarna ens med crossen, men det gick fint med landsvägcykel dock inte snabbt!



Idag blev det lite lugnare, bara gym på schemat. Men där dödade jag benen totalt. Skakade i kroppen timmar efter att passet var klart då jag hade pressat ut det sista. Skönt att kunna bjuda sig själv på nya säsongsbästan i allt trots att jag inte maxade en gång. Maxningar blir det på tisdag, då är invänjningsperioden över och då skall det testas för att se varifrån jag börjar den riktiga träningen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...