söndag 4 oktober 2015

En runda fylld med naturupplevelser

Efter en gårdag i studiernas tecken så var det riktigt skönt att det var distans på schemat denna kanelbullensdag. Propaganda väder och propaganda vägar bjöds Emil, Jim och jag på. Enormt fina höstfärgade träd, sol, kuperade vägar med syn ut över Siljan. Vet inte var jag skall hitta något negativt alls! Finns inget en dag som denna då Dalarna bjuder på sin bästa sida. Punkt! Men trots all höstpropaganda så skedde dagens naturupplevese numero uno strax före Norr Lindberg i en utförsbacke då en älg kom springande ut på vägen runt fem meter före oss. Hade vi suttit i en bil hade inte älgen levt mer då en kollision hade varit oundviklig! Spännande värre!



I och med rundan avslutades första veckan på nya säsongen. Blev 16 timmar, skön start! Efter rundan så har jag bråkat med husets tvättstuga och kan bara konstatera att jag nu just ännu ligger på den förlorande sidan. Hoppas jag klarar av att vända det till min fördel än idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...