fredag 30 maj 2014

Sakta men säkert

Sakta men säkert kryper lite känsla och lite watt tillbaks till i benen. Ännu går det alltför saktat för att jag ens skall vara lite nöjd, men sker det fler sådan framsteg som har skett från igår till idag så blir det snart roligt!
Tryckte nytt pers idag på min urgamla tempobana. 5 år minus en dag sedan jag sist kört den med rätta start och mål platsen. I och för sig skulle det väl ha varit konstigt om jag inte skulle ha kört pers med tanke på all träning jag gjort under dom senaste fem åren.
Nu är det bara att hoppas att det känns ännu bättre på söndag då det skall tävlas. Tarmo maantie står på schemat och bjuder på ca 130 kilometer på en tråkig bana. Åker söderut för att få bra träning, för med den nuvarande dagsformen så gör jag mig inte rättvisa om jag börjar jaga resultat! Imorgon blir det förutom några timmars bilresa även ett eller två varv på banan för att rulle bort bilresan och väcka kroppen lite. Hoppas på det bästa, ifjol slutade det med vurpa så lite bättre skall det väl gå att prestera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...