lördag 17 maj 2014

PP-runt

Då var detta lopp avklarat för i år. Fick precis vad jag gick för att hämta, nämligen bra träning och ett bra väckningspass inför morgondagens köra.Tidigt stack Danke och Tuukkanen iväg och någon kilometer senare tyckte Mas och Maku att det var dags att brygga över, vilket jag också tyckte var en bra ide. Ligger hellre i en väl fungerande lite grupp än en klunga som kör on-off hela tiden.
Efter några kilometers hårdkörning var vi loss från klungan och ikapp dom två tidiga utbrytarna. Farten och watten sjönk betydligt efter att vi kom ikapp. Men vi samarbetade toppen, sällan jag kört i en belgiskklungan som fungerat sådär pass bra direkt. Efter en stund krympte vår grupp från sex till fem oc snart där efter även till fyra, kvar var förutom jag även Maku och Mas samt Tuukkanen. Vi jobbade på lugnt och bra samtidigt som vi höll kvar luckan jämfört med klungan. Men direkt vi kom ut på Purmovägen började det smälla. Attacker avlöste varann och till sist slapp Maku iväg. Jag hade inget inresse av att köra ikapp egen lagkamrat, inte heller hade Mas det så ansvaret på att köra in hamnade på Tuukkanen. Perfekt för mig med tanke på morgondagen. Resultatet blev att Maku fick åka solo i mål som dagens snabbaste man, Tuukkanen spurtade in som två före Mas. Själv deltog jag inte i spurten utan började uppladdningen för imorgon redan med två kilometer kvar. Rullade med andra ord in som fyra utan att förta mig allt för mycket. Riktig skön känsla att cykla igenom en tävling utan att köra benen av sig helt! Tror jag inte lyckats med det tidigare!

Stor klunga i år igen!
Redan i inledningen av loppet hade märkte jag att något inte stämde med cykeln. Trodde bara att jag hade dragit till vevlagret för hårt då jag flyttade P2M från Aeroflyern till X-Liten igår. Det var det inte utan istället hade kedjan hoppat av det nedre pully wheelet på bakväxeln. Kedjan gick hade halvt fastnat i bakväxel cagen och det hade jag tävlat med. Tur säger jag bara, i värsta fall skulle jag ha kunnat dra av växelörat! 
Nu vet jag till nästa gång att jag måste kolla just det där då jag flyttar P2M mellan cyklarna.

Nya tag imorgon med lite tuffare tävling igen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...