tisdag 6 maj 2014

Satakunnan Ajot etapp 2

Efter en skön vilodag igår med jobb och många timmar cykelrelaterad aktivitet så skall jag väl få upp den utlovade rapporten från söndagens lopp hit på bloggen.

Personligen sov jag dålight, riktigt dåligt natten till söndag. Så när klockan ringde strax före sju på morgonen var jag inte alls redo för att stiga upp och allra minst hoppa på cykeln för att tävla. Ville helst bara dra täcket över huvudet och sova någon timme till. Kennewth och jag stack ut på vår obligatoriska morgonpromenad och regnmolnen hängde tätt runt om Björneborgs centrum. 

Regnmolnen visade sedan starkt vad dom ville för under tävlingens gång kom det ner regn, hagel och till och med snöslask! Kallt var bara förnamnet. På grund av det kalla vädret och lördagens kantvindsfest var farten ganska avslagen under söndagens etapp. Sällan gick det riktigt hårt och inga riktigt allvarliga utbrytningar fick utrymme i kallduschen.
Vårt lilla lag var väldigt otursdrabbade denna gång. Redan efter halva första varvet av fem så gav min bakväxel upp, eller rättare sagt gick växelvajern av?! Som tur var hade jag farsan på plats och han hade förflyttade sig på sin Rose CRS 3100 vilket gjorde ett cykelbyte möjligt för mig. Efter två varvningars ropande sins emellan så bytte jag X-Lite mot CRS i början på varv fyra. 75 kilometer med bara 53-11 och 39-11 hade tagit det finaste ur mina ben. Var en rejäl lättnad att kunna växla pånytt efter bytet, trots at cykeln var rejält för liten. Nästan direkt jag kom tillbaka till klungan så kom Rasmus och sa att hans bakväxel inte ville fungera mer. Typiskt att två bakväxlar bråkar på samma etapp!

Både Rasmus och Kenneth hjälpte och skyddade mig perfekt hela dagen och till slutspurten blev jag satt i perfekt position, men benen fanns bara inte kvar, varken för mig eller för någon annan av oss NCK:are. Reultatet blev att vi alla tre rullade in i klungan. I sammandraget slutade jag på sjunde plats, Rasmus på en fin fjortonde plats och Kenneth på tjugosjätte plats! 

En toppen helg av oss som lag! Vi lyckades med all taktik som vi satte upp, vi hjälpte varann och blev många erfarenheter rikare! Nya tag i kommande tävlingar!

Bild från parallell starten Kilpa, kolla vädret! f: Jari Birling

F: Jari Birling

Jari Birlings fina bilder från hela helgen hitta bakom länken  nedan:


Och resultaten hittas  under följande länk:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...