onsdag 29 januari 2014

Ojdå! "De går bra nuu!"

Ännu ett bevis på hur dålig jag var under förra säsongen kom idag! Testet gick bra med andra ord, riktigt bra! Gick faktiskt såpass bra att jag inte riktigt förstår det ännu själv heller. Lyckades idag prestera högre watt inne på trainern än vad jag gjorde under september då jag körde bästa utomhustestet hittills.
För att lägga lite siffror på bordet, totala FTP-höjningen sedan 21.10.13, då jag körde första trainer testet på för vintern, till idag 29.1.14, är 12.8%! De logiska nu vore att jag skulle hamna på en platå. För fösöka att undvika det kommer jag att lägga in lite nya intervaller i schemat. Sitter inte på någon utbildning i ämnet, ännu, men jag tycker att kroppen borde fortsätta utvecklas i en jämn takt om jag skiftar lite inriktning på intervallerna nu. Hoppas jag har rätt, senast om sex veckor vet vi!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...