onsdag 8 januari 2014

Dom två sista dagarna på Teneriffa

Avslutade tiden i värmen med två fina rundor. En under vilken jag hittade en super fin stigning och en med super ben! Går med andra ord inte att klaga på avslutningen! 

Näst sista dagen

Siktade uppåt mot Vilaflor via nya vägar. Planen var att köra så lugnt som möjligt mot Granadilla varifrån jag sedan skulle trycka i mellan 20 och 30 minuter mot Vilaflor för att sätta lite mera kvalitet i passet. Allt gick toppen trots inledningsvis lite tröga ben. Då jag började trycka i från Granadilla så lossnade trögheten helt plötsligt! körde runt 25min runt tröskeln och efter det var benen som nya! Fortsatte uppåt enda till Vilaflor för fika paus över molnen i +14 grader och sol! Perfekt!
På vägen ner mötte jag än en gång Malori, men nu i hans nya Movistar kit. Han grinade illa när vi möttes, vilket inte var så konstigt om han kör uppför en backe som vid ställe låg runt 7% på stora klingan!
Riktigt bra dag trots inledande trögheten.






Sista dagen
Sov dåligt om något alls natten till den här dagen så hade lite svårt att komma iväg på morgonen. Då jag till slut kom iväg så var det för sent för något distanspass. Istället bestämde jag mig för att försöka köra 20min max. Första 6.4 kilometerna gick bra och snittade 51.5km/h under dessa innan det var dags att söka sig uppåt bort från havet. Fortsatte perfekt ända till 15:e minuten, då trafikstockning kom emot. Typiskt tänkte jag och svängde ner i ett industriområde var jag visste att jag får köra ifred. Men det förde med sig alltför mycket rullande för att lyckas med något fint watt resultat vilket gjorde att testet sket sig. Nåja, första 15 minuterna var dom bästa 15 minuterna jag någonsin kört så får väl vara nöjd med det!
Ingen kamera med sista dagen så ni får nöja er med rutten.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...