fredag 3 januari 2014

Ett sista inlägg

Sista inlägget från Teneriffamark. Mitt internet tar slut om en stund så ett sista inlägg  är väl på sin plats. Tänkte egna inlägget åt mina cykeltankar om holmen.

Så kort och gott, ön eller åtminstone södra delen har få vägar, oftast med dålig asfalt och rejält med bilar. Vägrenar är tyvärr oftast obefintliga vilket gör allt mera spännande. Bilisters hänsyn till cyklisten håller ungefär samma nivå som i Finland i april. Det var om trafiken.

Själva naturen är ju som bekant väldigt backig, vilket betyder att rena z2 pass med watt termer åtminstone för mig med 39-28 som lättaste är omöjliga att köra. Antingen ligger man i z3 eller z1. Platt cykling finns inte och är helt klart än sak jag saknar stort! Som utväxling räcker 39-28, har inte haft behov av lättare. Men vill man ha lite bekvämare så rekommenderar jag mindre drev fram. 

Såklart har jag jämfört allt med Mallis när jag tänkt ut dessa saker och om jag skall rekommendera en ö att åka till med cykel är det nog Mallis och inte Teneriffa just för den mer omväxlande naturen, den snällare trafiken och de bättre vägarna där.

Nu väntar två tuffa pass på två dagar! Hörs senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...