lördag 22 juni 2013

Lurad

Efter en god natts sömn så vaknade jag av mig själv, precis som in i veckorna, klockan 6.30. Checkade senaste väderrapporten på Foreca och den sa: sol, 14-18grader och kraftig sydlig vind mellan klockan 8.00 och 14.00, därefter hade de lovat regn. Tittade ut och såg ingen sol och ingen vind. Istället var det gråsvarta moln så långt ögat nådde. Hoppade ändå upp på cykeln klockan 8.00 i hopp om att Foreca skulle få sin vilja igenom men hann väl cykla 15 minuter innan regnet kom, bara sex timmar tidigare än vad prognosen visade 90 minuter tidigare!?
Nåja blir ju bara våt en gång så körde på som planerat och fick ihop nästan 60 kilometer innan det var dags att infinna sig på torget för den tänkta gemensamma rundan. Ingen på torget, som jag befarade i och med detta väder och midsommarhelgen. Våt och kall svängde jag hemåt för att byta till torra kläder men orden "varm dusch" lockade för mycket. Så dagens första pass blev vått, kort och inte alls som jag tänkt mig. Hoppas resten av helgen går mer enligt planerna. Men lite positivt är det ju åtminstone att benen börjat samarbeta riktigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...