onsdag 31 oktober 2012

Planer inför Nov-Dec 2012

Nu har jag smidigt klart mitt tränings utkast för de kommande två månaderna. Finns tre stora skillnader jämfört med samma månader under 2011. De är INGEN trainer (!), en hel del bål stabilitet och många löp pass. Träningen kommer att innehålla löpning, gång och bål stabilitet under veckans fyra första dagar. Till helgerna plockar jag fram cykeln och kör tre långa pass.
Kommer bara att satsa på lugn massa träning under dom här två månaderna, med andra ord blir de inga tugga styrlinda pass, utan bara pass som nöter fram grundkonditionen. Känner att många långa lugna pass biter på min kropp så blir att börja med det nu innan farten skall byggas upp. Om jag trots allt känner för att köra något hårdare pass så blir det med hjälp av löpning istället för med cykel.

Dessa siffror jag nu publicerar är ytterst preliminära och något jag strävar efter, inte något jag måste göra och de tar inte eventuella saker som skolan har i beräkning. Jag dör inte om dessa siffror bara förblir drömmar. Men vill jag prestera nästa sommar borde jag närma mig dessa.
Så här ser det ut:

November

Tränings typ
Timmar
Sträcka (km)
Cykling
32
704 (22km/h)
Löpning
13
130
Gång
4,5
?
Bål stabilitet
4,5
?
Totalt
54
834


Tufft med sådär mycket löpning, men inget är omöjligt! Börjar hyvla bort imorgon.

December

Tränings typ
Timmar
Sträcka (km)
Cykling
44
968
Löpning
2
20
Gång
3,5
?
Bål stabilitet
5,5
?
Totalt
55
988


Mera cykling och mindre löpning till december. Detta beror på att jag har jullov och är hemhemma i många dagar. Under dom här dagarna är jag också ledig vilket preliminärt betyder cykling varje dag :)


2 kommentarer:

  1. Varför kör du ingen styrketräning.?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kommer svar i form av ett inlägg under helgen

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...