måndag 28 maj 2012

Cykelhelg

Den gångna helgen var tävlingsfri för min del. Blev såklart att cykla relativt mycket då istället. Under lördag-söndag fick jag ihop runt 7,5 timmar och 240 kilometer, helt godkänt fast det inte riktigt blev som jag ha tänkt. Hade ju tänkt köra 2 längre pass på lördagen men blev istället ett längre och en kortkort ben rullnings runda. Lördagens längre runda gick till grannstaden i norr. Där i Kokkola så avnjöts en perfekt kanelbulle, såklart fanns lite Cola med i bilden också. 8 Pers var vi som körde länken i det fina vädret. Att sommaren är på kommande märktes också i och med att vi mötte två olika GIF grupper under rundan samt att en hel del andra motionärer var ut motionerade.

Kvällsrundan är väl inget att nämna om. Cyklade fram och tillbaka till Mas för att låna hans cykelvåg så att jag skulle få vägt mina cyklar. Nu är dom vägda och alla super låga vikter hittar ni under fliken CYKLAR som finns strax under bannern.

Söndagens runda var toppen på alla sätt och vis. Varmt redan från start och nästintill vindstilla de första 80 kilometrarna. Rundan gick via Kortesjärvi och Evijärvi, var vi tog dagens soliga pausfika. Efter bullen och Colan var nere i magen så blev det dags att kämpa hemåt i dagens minimala motvind. 


Helgen avrundades med ett ur underhållningsperspektiv perfekt Formel-1 lopp från Monaco och en spännande avslutnings etap i årets Giro di Italia. Bara att invänta årets Tour de France och att hoppas att det blir lika en likadan nagelbitare.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...