torsdag 24 maj 2012

Lego

Idag Hade eleverna en turnering i Lego Mindstorms. Uppgiften var att bygga och programera en egen Lego robot som sedan skulle gå sumobrottningsmatcher mot andra elevers robotar. Tyvärr fick jag inte delta då jag måste undervisa, men varje rast var jag som klistrad i festsalen där byggandet och tävlandet höll på. Förut var Lego det enda som gällde för mig, det var Lego, Lego och lite mer Lego. Bygga, riv och förbättra var cykeln som min hjärna gick efter.
Då det begav sig så var familjens dator alldeles för dålig för att den skulle klara av Mindstorms modellerna så därför var byggabstinensen ännu starkare idag! Vänta bara en dag då skall även jag bygga Mindstorms Lego.

På kvällens schema står tempo träning. Nytt säsongs bästa på 7km banan skall fixas ikväll, det är målet åtminstone. Bara att sticka ut i garaget och fixa cykeln i Tempo mode.

Filmen är inte från dagens turnering, men så här kan en Lego Sumo match se ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...