tisdag 28 februari 2017

Landsvägspremiär T-5

Fem dagar kvar tills det smäller på riktigt! Tävlingspremiären för säsongen avklarades ju redan i oktober i och med första velodrom tävlingen men det är nu som det börjar riktigt på riktigt! Skoj! Den senaste tre veckorna sedan jag fick höra att jag skulle iväg till Rhodos så har formen gått ganska spik rakt uppåt. Så pass rakt upp att jag nått nya wattrekord på trainer under mina mest testade tidsintervaller! Gått med att kroppen svarat nu när jag fått bra kontinuitet i träningen sedan sista förkylningsvändan.

Schliiiiitschamt med syyyyyra
En bättre förmiddag på Runn hans också med under februari
Inför söndagens premiärlopp så har jag noll press på mig själv. Det går som det går. Det är ju trots allt första starten 2017 och bästa startfältet jag tävlat i samt tuffaste banorna jag tävlat på. Utmanande start på året kan man minst sagt säga! Målet är att få en så bra start på säsongen som möjligt och få in en bra känsla i klungan samt att hjälpa till i laget med det som jag kan. Närmare info om tävlingarna sparar jag till närmare helgen. För nu blir det att hoppa upp på trainern för att slita ännu ett set med intervaller.
Lär bli behagligare än premiärloppet för ett år sedan!
Samma känsla som fanns under den här dagen vill jag hitta!
 

onsdag 15 februari 2017

Livet leker

Full rulle här i staden mitt i Sverige. Under helgen hade jag föräldrarna på besök och bara timmen efter att de åkt på måndagen så anlände Anna hit till staden för att börja sin praktik. Kanon skoj gånger två! Livet blir ju lite annorlunda när man är två som bor tillsammans men hittills har jag inte märkt att något skulle bli sämre. Hur som helst så är det skönt att inte behöva lida igenom sex timmar med Statens Järnvägar bara för att få träffas!

Under sina snart tre dagar som Falubo har Anna inte sett annat än ett perfekt vinterväder. Sjukt bra väder har det varit! Idag tog vi vara på vädret och avnjöt en låååååångpromenad på Runn. Perfekt uppvärmning för dagens trainerpass blev det! Och vilket trainerpass det blev sen! PewPew ben och kanske årets bästa kropp. Gött!



För övrigt så spelade jag rinkbandy i söndags kväll och det var om möjligt ännu mera roligt än hockeyn på torsdagsmorgonen. Hade någon frågat om comeback till hösten 2017 under söndag kvällen så hade jag med 100% lovat att dra på mig en matchtröja!
Om mindre än en vecka börjar sista kursen innan slutarbetet skall skrivas så ljuset i tunneln med namnet "Skola" börjar även ses! Äntligen säger jag!



Mycket positivt i det här inlägget, men så är det för tillfället! Hoppas ni har det bra ni därute i världen för här rullar livet hårt fram!

lördag 11 februari 2017

På gång på riktigt

Nu efter fyra veckor med en positiv trend så börjar äntligen vara där jag hör hemma! Vilade järnet igår då kroppen var allt annat än pigg, trots att det skulle vara sista dagen på volym blocket. Ett steg i det där att vara smart i och med att jag lyssnade på kroppen!
Då fredagen blev vila så flyttades helgens program med en dag så att söndagens max 20min kördes redan idag istället för den planerade vilan. Med nya tävlingshjul som motivationshöjare så gick 20 minuter av bara farten och vips var ett nytt säsongsrekord noterat! Kanon! Skönt att vara nära den nivån som jag höll vid samma tidpunkt för ett år sedan vilket borde betyda att jag är i fas för när säsongen drar igång på riktigt i april efter både Rhodos och Belgien.



Nya tag imorgon med mera trainer och kanske till och med lite mera skridskor! Det ni!

fredag 10 februari 2017

Comeback på is

I augusti 2014 så packade jag ner mina Bauer Supreme One95 skridskor och Warrior Franchise hockey handskar i en väska tillsammans med mina skidskor. Igår, i februari 2017, öppnades denna väska för första gången sedan den packades inför flytten till Falun.
Fungerade ju via Pettsson Coaching som hjälptränare åt landsvägsgruppen på Hagströmska gymnasiet under hösten och även nu under våren så kommer jag att hjälpa till vid några tillfällen. Igår skulle en intern hockey match mellan mtb- och landsvägs-grupperna spelas så blev inbjuden/värvad till landsvägsgruppen. Smått skeptiskt tackade jag ja, visste inte vad jag kunde förvänta mig.


Väl på plats så var det kanske en av vårens hittills roligaste aktiviteter! Alla bjöd på  sig själva och ingen ville förlora! Var stor prestige i matchen då ingen ville förlora mot andra gruppen. För mig själv kändes det förvånansvärt bra. Betydligt stabilare än då jag spelade rinkbandy tär heim före jul, måste vara skridskorna som gjorde det, för någon specifik träning de senaste 6-7 veckorna har jag inte gjort!

Nå väl efteråt så började ju tankarna gå lite i huvudet. Vore en riktig comeback passande för nästa vinter? Spela och träna ishockey 2 gånger i veckan? Skulle inte bli sämre uthållighetsidrottare och cyklist av det, det är helt säkert! Får se vad det blir men just nu lockar det enormt!


Såklart var jag ju tvungen att bryta hockey-hypen med lite velodrom cykling. Inget fyra timmars pass dock utan ett lite snabbare och mer kvalitativt pass blev det den här gången. Gött med ben som svarar bättre och bättre för varje dag på banan!


onsdag 8 februari 2017

Han återuppstod på tredje veckan

För en dryg vecka sedan spekulerade jag i att jag återuppstår under den tredje veckan. Nu kan jag konstatera att fallet blev så. Bortsett från min rejäla vurpa förra tisdagen såvar förra veckan riktigt bra träningsmässigt. Finns märkbart mera watt i benen nu än för tre veckor sedan och längden på passen skruvas sakta men säkert uppåt. Kanon!

Den här veckan har till en början ett stort fokus på mängd. Bara för att få in lite annat i kroppen än de korta trainer passen med hög kvalitet. Så i måndags blev det trainer som uppvärmning och upptining efter ett distans ute, frös som aldrig tidigare! Igår var det dags för en idiotisk velodromkväll. Nästan 150 kilometer inne på Faluns 190 meter långa trä velodrom. Tur att det pågick pass hela kvällen så att man hade program och sällskap hela tiden för annars hade nog det knäckt knoppen!

Frös som aldrig förr så kunde inte ens hålla telefonen stadig för en bildunder upptiningen i måndags.

Nästan 800varv...

Efter passet var energinivåerna rekord låga och det har fortsatt idag också så allt för mycket vettig träning har inte blivit gjord idag, förutom ett fint fyspass i friidrottshallen. Men det blir väl att sadla trainern här nu på kvällskvisten så att man får lite cykling idag med.

Blev igår uppringd av Österbottens tidning och idag hade en liten text om mig i tidningen angående landslagsgrejen. Skoj då även tradiotionell media hänger med! Länk under bilden.

LÄS HÄR
Nej nu blir det att sadla trainern en stund! Hörs!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...