onsdag 8 februari 2017

Han återuppstod på tredje veckan

För en dryg vecka sedan spekulerade jag i att jag återuppstår under den tredje veckan. Nu kan jag konstatera att fallet blev så. Bortsett från min rejäla vurpa förra tisdagen såvar förra veckan riktigt bra träningsmässigt. Finns märkbart mera watt i benen nu än för tre veckor sedan och längden på passen skruvas sakta men säkert uppåt. Kanon!

Den här veckan har till en början ett stort fokus på mängd. Bara för att få in lite annat i kroppen än de korta trainer passen med hög kvalitet. Så i måndags blev det trainer som uppvärmning och upptining efter ett distans ute, frös som aldrig tidigare! Igår var det dags för en idiotisk velodromkväll. Nästan 150 kilometer inne på Faluns 190 meter långa trä velodrom. Tur att det pågick pass hela kvällen så att man hade program och sällskap hela tiden för annars hade nog det knäckt knoppen!

Frös som aldrig förr så kunde inte ens hålla telefonen stadig för en bildunder upptiningen i måndags.

Nästan 800varv...

Efter passet var energinivåerna rekord låga och det har fortsatt idag också så allt för mycket vettig träning har inte blivit gjord idag, förutom ett fint fyspass i friidrottshallen. Men det blir väl att sadla trainern här nu på kvällskvisten så att man får lite cykling idag med.

Blev igår uppringd av Österbottens tidning och idag hade en liten text om mig i tidningen angående landslagsgrejen. Skoj då även tradiotionell media hänger med! Länk under bilden.

LÄS HÄR
Nej nu blir det att sadla trainern en stund! Hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...