fredag 10 februari 2017

Comeback på is

I augusti 2014 så packade jag ner mina Bauer Supreme One95 skridskor och Warrior Franchise hockey handskar i en väska tillsammans med mina skidskor. Igår, i februari 2017, öppnades denna väska för första gången sedan den packades inför flytten till Falun.
Fungerade ju via Pettsson Coaching som hjälptränare åt landsvägsgruppen på Hagströmska gymnasiet under hösten och även nu under våren så kommer jag att hjälpa till vid några tillfällen. Igår skulle en intern hockey match mellan mtb- och landsvägs-grupperna spelas så blev inbjuden/värvad till landsvägsgruppen. Smått skeptiskt tackade jag ja, visste inte vad jag kunde förvänta mig.


Väl på plats så var det kanske en av vårens hittills roligaste aktiviteter! Alla bjöd på  sig själva och ingen ville förlora! Var stor prestige i matchen då ingen ville förlora mot andra gruppen. För mig själv kändes det förvånansvärt bra. Betydligt stabilare än då jag spelade rinkbandy tär heim före jul, måste vara skridskorna som gjorde det, för någon specifik träning de senaste 6-7 veckorna har jag inte gjort!

Nå väl efteråt så började ju tankarna gå lite i huvudet. Vore en riktig comeback passande för nästa vinter? Spela och träna ishockey 2 gånger i veckan? Skulle inte bli sämre uthållighetsidrottare och cyklist av det, det är helt säkert! Får se vad det blir men just nu lockar det enormt!


Såklart var jag ju tvungen att bryta hockey-hypen med lite velodrom cykling. Inget fyra timmars pass dock utan ett lite snabbare och mer kvalitativt pass blev det den här gången. Gött med ben som svarar bättre och bättre för varje dag på banan!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...