torsdag 26 december 2013

Teneriffa - dag 4, #festive500?, KOM-jakt

Dag fyra på holmen, fjärde dagen på cykeln och fyra dagars trampade som gjorde sig påmint i benen. Kan milt sagt säga att dagens runda började mentalt jobbigt och slutade fysiskt jobbigt. Redan efter ca 10 kilometer började jag tänka om det kanske skulle vara dags med en vilodag istället för att cykla i bergen. Slängde bort dom tankarna på några röda sekunder och fortsatte att nöta igång kroppen. Lyckades inte tillräckligt bra så istället för att köra mycket berg blev det en blandning av platt och berg.
Under rundan slog det mig att det här med 500 kilometer under åtta dagar inte är så svårt i detta före. Så istället för att kilometer utmaningen så kommer jag att lägga upp ett höjdmeter mål som är mera utmanande. Tänkte mig 15000 höjdmeter under dessa åtta dagar, 1875hm per dag. Blir små svettigt, men utmaningar skall vara utmanande! Luktar många dagar i bergen fram till nyår.

Hade ögat ut ett segment på Strava som jag tänkte försöka mig på. Astana cyklisten Simone Ponzi hade KOM tiden på den 5.6km långa backen och jag ville testa hur nära hans tid jag kunde prestera. Sagt och gjort så sökte jag mig till backen i slutet på dagens runda och tryckte i. Gick bra kan jag väl konstatera då jag halkade in på andra plats på segmentet bara dryga minuten efter nämnda proffscyklist!

Imorgon blir det vilodag. Rejäl promenad från morgonen och sedan eventuellt en kort kafferunda på Rosen på eftermiddagen. Har skrapat ihop 973TSS på fyra dagar så kan vara bra med en lite lättare dag.



Så ni nu inte tror att det bara är fint väder här!




dagens siffror:
-sträcka: 99,45km
-tid: 3:43:00
-höjdmetrar: 1591m
-funfact: Simone Ponzi väger enligt wikipedia 64kg, jag ca40% mer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...