söndag 29 december 2013

#festive500 2013 (check)

Där var årets upplaga av Stravas och Raphas fina utmaning avklarad för min del! Känslan under dagens runda var allt annat än lätt och veckans över 26 timmar tyngde hårt i benen direkt. Tog tidigt besluten att strunta i min egen lilla festive utmaning, då det skulle kosta mer än det skulle ge nu just, och att bara köra så långt som behövligt för utmaningen, för att spara kroppen lite till andra veckan. Körde,t rots att jag skippat höjdutmaningen, ändå lite uppför idag, eller ja snabbt kollat på WKO blev det två timmar med längre partier motlut.
Hela rundan idag blev kortast hittills på ön både distans och tidsmässigt samt lättast om man skall tro på TSS. Bara dryga tre timmar och knappa 75 kilometer fick avsluta första veckan på holmen. Under hela veckan blev det nästa 30 timmar med fysiska aktiviteter och 610 kilometer. Lite över vad jag planerat men inte klagar jag då det är den vägen! Nästa vecka blir lättare, tror jag. Måste känna efter lite hur kroppen känns men nu just känns tre timmar/dag som en passlig mängd.

Bättre väder idag!




I mål!
Nöjd Pettsson!
Platsen var mållinjen korssades


Dagens siffror:
sträcka: 74,45km
tid: 3:04:10
höjdmeter: 1525m
funfact: blev idag första finländare att klara Festive500 två gånger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...