söndag 31 mars 2013

Mallorca, dag 3. Pannbens träning

Ojoj OJ! Idag blev det jobbigt. Vädret var som tidigare runt 20 grader sol och blåsigt inget nytt på den fronten med andra ord. Distans var temat för dagen, hade försökt få sällskap men alla bekantingar som är här på ön hade andra funderingar för dagen så jag fick köra solo. Benen var lite tröga till en början  efter gårdagens runda men relativt fort var dom på normal nivå. Allt gick bra enda fram till Petra var jag hade bestämt att ta fika paus, sista biten fick jag till och med lite drag hjälp av ett gäng svenskar. Från Petra körde jag till Manacor via, enligt mig, en av öns intressantaste vägar: PM-3321. Om ni inte kört den, så kör den nästa gång ni besöker ön! Men se till att åka den Petra -> Manacor.
Efter Manacor började dagens jobbigaste. Styrde mot Porto Cristo och motvinden kom emot, som tur var fick jag köra utför så det störde mig inte nämnvärt. Nere i Porto Cristo fyllde jag på dricka flaskorna och konstaterade att 100 km var avklarat idag och att det återstod 80 km. Slutet av rundan var tungt, riktigt tungt! 80 km med 10m/s rakt eller snett emot och många långa men inte så branta uppförsbackar. Blev riktigt trött och en tur var jag när att ge upp. Kom då på att vad hjälper det, kommer ju ändå inte till otellet på annat sätt än med hjälp av pedal kraft.
Såklart hann jag ju cykla fel också så att jag fick mera motvind och mera motlut. När jag märkte hur fallet var så var jag måttligt nöjd. Sist och slutligen kom jag hem med hjälp av Coca Cola och pannben och kunde casha in min längsta cykellänk hittills!
Nu följer två lättare dagar i förhoppningsvis lika fint men mindre blåsigt väder. Imorgon 90 km och 100-120 km på tisdag.
Fin stigning upp till Sa Cabaneta
Normalt Petra fik
Dagens räddare
80km motvind på sådana vägar...


Dagens röda streck:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...