fredag 17 juni 2016

Nere i källarn och inför Satakunnan Ajot

Gokväll på er ute i världen. Här ligger jag, mätt och belåten, på ett hotellrum i Björneborg. Nu i helg så skall det tävlas lite igen är det tänkt. Satakunnan Ajot står på schemat och för egendel så är det en tävling som alltid passat mig bra. För en del år sedan så var just Satakunnan Ajot den tävling där jag inledde min tävlingskarriär på cykeln, hur det gick då, 2012, kan ni läsa HÄR och HÄR. Till ifjol var det ett nytt koncept och det har man förfinat än mer till i år. Personligen gillade jag mer den gamla versionen med korta prologen och de två kantvindsbetonade landsvägsetapper över årets 5 km långa prolog, GP och långa landsvägslopp. Men bara att göra det så att det faller en i smaken.
Blir tuffa tävlingar i och med ett litet men starkt startfält. Morgondagens prolog lär göra lite skillnad så att GP:t blir extra taktikkryddat. Hur söndagen ser ut beror till långt på hur totalen ser ut efter lördagen.

Ikväll möttes jag av många fundersamma blickar då jag satt ner i hotellets P-grotta och snurrade igång benen på rullarna. Ingen av dem hade väl knappast sett någon cykla på teknikrullar tidigare och speciellt inte ner på en av de få tomma p-rutorna i källaren.
Jag vet att alla har undrat men nu har jag svaret! Det krävs över 120 kadens på 53-11 utväxling för att nå över 400 watt på ett par Tacx Antares rullar. Inget redskap för grundträningens intervaller med andra ord.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...